Content is Queen. Als online ondernemer hoop ik dat je die uitspraak regelmatig om je oren krijgt. Of zelfs zelf roept, dat zou helemaal mooi zijn. Waarschijnlijk eerder de ‘King’ variant, maar vooruit. To the point. Steengoede website content máákt je website, terwijl matige of zelfs een gebrek aan content je website breekt. Jouw merk moet uitstralen wie jij bent en zo ook je content. In deze blog ga ik in op beeldmateriaal en teksten. Passen deze 2 onderdelen nog bij jouw uitstraling?
Wat is website content?
Net als veel andere woorden uit het grote online marketing woordenboek, komt ook content uit het Engels. De letterlijke vertaling? Inhoud. Website content is dus eigenlijk ‘gewoon’ de inhoud van je website. Ho, stop! Niet afhaken. Ik snap dat je als power ondernemer wel snapt wat content is. Ik ga het dus heus niet volledig voor je uitkauwen. Wel wil ik benadrukken dat steengoede website content verder gaat dan je website vullen met inhoud. Dat splitsen we op in teksten en beeldmateriaal. Door deze twee weer eens onder de loep te nemen, zorgen we ervoor dat jouw online uitstraling nog bij je ideale klant past.
Beeldmateriaal, ook als je totaal niet fotogeniek bent
Goede foto’s zorgen voor de herkenbaarheid die jij met je merk wil creëren, het zorgt ervoor dat je merk uitstraalt wie jij bent en geeft een bepaald gevoel mee aan je doelgroep. Ze zijn niet alleen heel belangrijk voor de uitstraling van je website, ze voegen ook persoonlijkheid toe en dát zorgt mede voor conversie. Moneys, dus! Als je klaar bent voor een professionaliseringsslag, is beeldmateriaal onderdeel van je website content en dus onderdeel van een krachtige website. “Ik doe het beter achter de camera” of “Ik ben niet zo fotogeniek als al die andere ondernemers”. Onzin! Goede foto’s zijn geen modellenfoto’s. Ze laten jou als winning ondernemer zien en geven vertrouwen.
Dus, past je huidige beeldmateriaal nog bij je onderneming anno 2021? Laat regelmatig nieuwe website content schieten. Wedden dat jij als ondernemer vandaag de dag iets héél anders uitstraalt dan toen je je eerste foto’s liet maken? Jij groeit en dát mag je showen.
Oh, trouwens! Zo kun je ook op de socials weer een tijdje vooruit. Website content is namelijk ook gewoon social content! Win-win, toch?
Lees verder onder de foto
Teksten. Wie schrijft, die blijft
Website content – mede in de vorm van teksten – zorgt er voor dat je website vindbaar is in Google. Heel veel belangrijker hoef ik het dan eigenlijk niet meer te maken. Maar ook hierin zijn er zo veel dingen om rekening mee te houden. Het belangrijkste? De teksten op je website staan nooit stil. Althans, niet lang. Je optimaliseert op basis van nieuwe ervaringen, nieuwe klanten, nieuwe inzichten, nieuwe diensten of producten en zo nieuwe zoekwoorden. Jouw onderneming groeit en je webteksten groeien dus keihard met je mee.
Wat online vindbaarheid betreft kun je wekelijks blijven schrijven. Nieuwe landingspagina’s waarmee je nog meer bezoekers uit Google vist en regelmatig bloggen om eindeloos veel redenen kun je dus prima standaard op je To do list zetten. Ook op deze manier groeit je website content met je mee: je hebt continu nieuwe kennis te delen.
Megabelangrijk om je teksten weer eens onder de loep te nemen, dus. Spreek jij je ideale doelgroep nog aan? Stip je alle pijnpunten nog aan of ken je er inmiddels meer? Is het zoekgedrag in Google nog hetzelfde of zijn er nieuwe kansen om op in te spelen (schrijven!)? Actuele, bij je onderneming van vandaag passende content biedt op meerdere vlakken zo veel voordelen.
Steengoede website content die past bij jouw onderneming van vandaag
Yes Girl, erken dat je groeit! Jij bent allang die ondernemer van toen niet meer, dus is de kans groot dat ook je website content een opfrisbeurt nodig heeft. Of misschien je hele merk of website wel! Laten we anders een sparren of jouw uitstraling nog bij je onderneming past. Goed idee? Ik heb er zin in!