De Know-Like-Trust factor is een manier om via je website vertrouwen van je klanten te krijgen. Maar welke content moet je dan delen? Hieronder vertel ik je hoe bezoekers vaker terugkomen op jouw website.
Betrokkenheid creëren is belangrijk
Als een potentiële klant je beter kent, is de kans groter dat ze je leuk vinden. En iemand die je leuk vindt, deelt eerder zijn of haar problemen met je. De problemen waar jij natuurlijk een oplossing voor hebt. Vertrouwen krijgen van websitebezoekers is de beste manier van het vergroten van klantbetrokkenheid. Maar hoe krijg je dat voor elkaar? Juist! Met de Know-Like-Trust factor. Door de Know Like Trust factor maak je een band met je bezoekers. En hierdoor verandert jullie relatie van klant – verkoper naar expert – geïnteresseerde. Je voelt het al, dat is veel persoonlijker dan een praatje van een autoverkoper, toch?
Wat is de Know-Like-Trust Factor
Een persoonlijke relatie met je bezoekers krijg je voor elkaar als je de Know-Like-Trust factor op je website goed voor elkaar hebt. Als je zo je website opbouwt, zien ze je als expert en niet meer als een verkoper. Dit geeft een vorm van vertrouwen. Iemand die geïnteresseerd is heeft niet het gevoel dat je hun een product aansmeert waar ze misschien niet op zitten te wachten. Jij komt met de oplossing voor een van hun problemen. En dat is een hele andere insteek. Maar wat is nou die Know Like Trust factor en hoe gebruik je die in jouw content? Hieronder splits ik het even voor je op.
#1 Know
Klanten willen weten met wie ze te maken hebben. Voor je een aankoop doet, of dat nu een dienst of een product is, wil je natuurlijk weten met wie je in zee gaat. Je ‘Over Mij’ pagina is daarom de plek om te laten zien wie je bent. Doe dan ook niet je CV uit de doeken, maar ‘verkoop’ wie je helpt en hoe je dat doet. Vertel hier ook over je passie, waarom je doet wat je doet en benadruk vooral dat je anderen graag helpt (en dus niet een verkoper bent!). Een gezicht spreekt boekdelen dus plaats ook verschillende foto’s van jezelf en uit je dagelijks leven. Straal uit dat jij al hebt wat zij graag willen. In het kort, laat ze weten met wie ze te maken hebben.
Lees verder onder de foto.
#2 Like
Verzamel die likes! Met iemand die je leuk vindt, voel je een connectie. Jullie interesses en stijl zijn hetzelfde en dat verbindt. Ook al is iets ‘leuk’ vinden subjectief, toch kun je dit zeker voor elkaar krijgen met je website. Weet je nog, je bent de expert en niet de verkoper. Dus ben die inspiratie voor anderen. Geef bezoekers nieuwe inzichten en een waardevolle content. Zorg voor en aha-moment of een snelle win.
Laat zien wat ze kunnen bereiken samen met jou. Dit geeft ze het gevoel dat ze echt iets aan jou en jouw website hebben en komen ze steeds terug. Als ze zich inschrijven voor je nieuwsbrief geef een freebie en schroom ook niet te vragen naar hun pijnpunten en hun problemen. Jij bent immers de expert en hebt natuurlijk een antwoord op hun vragen. Schrijf je content in de 2de persoon en in de verhalende vorm. Zo voelen je lezers zich gewaardeerd en direct aangesproken.
#3 Trust
Bij mensen die je vertrouwt, voel je je veilig. Een gevoel van veiligheid is belangrijk bij de verkoop. Dus laat je klanten weten dat je ze niet laat zitten.
Bereikbaarheid is daarbij een doorslaggevend punt. Maak een overzichtelijke contactpagina en beantwoordt altijd berichten en emails. Maak duidelijk wat ze van je kunnen verwachten. En niemand kan dat beter dan een blije klant. Zorg dus voor Social Proof. Plaats die geweldige reviews van klanten, laat die grote bedrijven zien waar je mee hebt gewerkt en plaats een link naar de publiciteit die je hebt gekregen. Ook nummers werken. Hoeveel mensen staan er eigenlijk op jouw email lijst? Of hoe veel klanten heb je al geholpen?
Wil je leren hoe je de juiste informatie op jouw website kan delen? Download dan hieronder mijn E-book Website Content Blueprint en schrijf content die jouw bezoekers verandert in klanten. Daarnaast stuur ik je elke twee weken nog meer handige website tips! Vul je email in en je krijgt ‘m direct.