Welkom, Heidi!

We gaan aan de slag met het maken van een geweldig merk!

Kijk dit eerst! 🙂

Communicatie & grenzen

Tijdens ons project zullen we Asana gebruiken om al onze taken en deadlines bij te houden en alle communicatie op één plek te houden. Dit betekent dat we vanaf nu stoppen met het gebruik van e-mails om lange e-mailthreads te vermijden en het risico lopen onze deadlines, bestanden en to-do’s uit het oog te verliezen.

Asana is een gratis tool voor projectbeheer, dus je hoeft nergens voor te betalen. Je ontvangt gewoon een uitnodiging van mij om mee te doen aan je project en je bent helemaal klaar!

Klik op de video aan de rechterkant om een korte tutorial te bekijken over het gebruik van Asana voor ons project.

Bij het presenteren van concepten of het doornemen van herzieningen, kunnen we in een Google-Meet-Call springen om de presentatie en vragen live door te nemen – ik heb gemerkt dat dit het project echt helpt om sneller te vorderen!

OFFICE HOURS

Ik werk maar met een paar klanten tegelijk om een snelle communicatie te garanderen, maar houd er rekening mee dat je wellicht een dag moet wachten op antwoord. Mijn kantooruren zijn van maandag tot en met donderdag van 10.00 – 16.00 uur.

Feedback richtlijnen

In verschillende stadia van het project wordt je gevraagd om feedback te geven over ontwerpconcepten, kleuren, lettertypen, enz. Feedback geven kan moeilijk zijn, maar het is belangrijk om het constructief te maken om ervoor te zorgen dat het project soepel verloopt.

Denk aan je ideale klant

Dit project ligt natuurlijk heel dicht bij je hart, maar het is belangrijk om altijd je doelgroep voorop te houden en niet verstrikt te raken in persoonlijke voorkeuren. Probeer daarom, in plaats van persoonlijk te delen wat je leuk / niet leuk vindt, het vanuit de ogen van je Ideale Klant te bekijken en na te denken over hoe ze op het ontwerp zouden reageren. Onthoud dat dit project uiteindelijk helemaal over hen gaat!

WEES ZO SPECIFIEK MOGELIJK

Vage of tegenstrijdige feedback kan verwarring veroorzaken & tijd kosten, probeer daarom zo specifiek mogelijk te zijn bij het geven van feedback. Concentreer je op één element tegelijk en probeer uit te leggen waarom je iets wel / niet leuk vindt en geef een suggestie over hoe ik het zou kunnen verbeteren. In plaats van te zeggen “Ik hou niet van deze kleur”, probeer dan bijvoorbeeld “Ik denk niet dat deze kleur ons publiek zal aanspreken omdat […]. Misschien kunnen we een warmere kleur proberen?”

ASK QUESTIONS & TRUST MY EXPERTISE

Mijn ontwerpproces is heel bewust en ik zorg er altijd voor dat elk element met een doel wordt gebouwd. Dus hoewel ik mijn best zal doen om u door mijn denkproces te leiden, aarzel dan niet om vragen te stellen als je ergens niet zeker van bent. Dit helpt ook om te laten zien dat je mijn mening waardeert en mijn expertise vertrouwt – aan het eind van de dag is er toch een reden waarom je mij als partner voor dit project hebt gekozen, toch?

Welke tools gebruiken we?

Asana

Asana is de belangrijkste tool die we voor uw project zullen gebruiken. Hier houden we alle gesprekken (geen e-mails meer!), Taken en deadline bij. In de app krijg je op elk moment een duidelijk overzicht van je project.

Google Meet

Hierin vinden onze calls plaats. De dag of max. 30 minuten voor onze meeting ontvang je een link waar we afspreken. In Google Meet kan ik mijn scherm delen en kunnen we elkaar live zien/spreken. Wel zo leuk!

MarkUp

Dit is een hele handige tool waarin je mij feedback mag gaan geven op sommige ontwerpen. Hiervan krijg je een linkje in Asana wanneer dit nodig is. 

De volgende stap!

Nu je alle informatie hebt die je nodig hebt voor je project, is het tijd om je Merk Mapping Huiswerk te maken. Klik op de onderstaande link om deze in te vullen, of ga naar Asana om de link daar te vinden, samen met een volledig overzicht van je project. Mocht u nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen!

Branding & Websites

info@maaikemaaktmerken.nl

© 2018 - 2024 Maaike Maakt Merken